Hygge, jagt, skydning og sammenhold er nøgleværdierne for Tørring Jagtforening.
I foreningen samles alle størrelser og aldre, om sommeren for at benytte skydebanen og om efteråret går vi på jagt på foreningens arealer.
Vi er i den heldige situation at vi har vores egne jagtarealer som grænser ned til Gudenåen. Det giver foreningens medlemmer mulighed for at drive fri trækjagt og deltage i fællesjagterne. En del benytter sig af den frie trækjagt hvor der skydes forskellige slags ænder, krager og duer.
Fællesjagterne i Kæret er godt besøgt og vi ser altid vildt. På paraderne ligger ofte fasaner, ænder, bekkasiner og råvildt. Under jagterne prioriteres sikkerheden altid lige så højt, som de støvler det til tider er nødvendigt at bære under jagten i kæret. Nye jægere bliver altid sat grundigt ind i hvordan jagten forløber og dagen foregår - og vi har altid plads til nyjægere!!!
Om sommeren bruger vi skydebanen, hver tirsdag. Her er også plads til alle, både garvede skytter og de mere uerfarne. For dem der har lyst eller behov, så står der altid en af vores dygtige instruktører klar til at hjælpe.
Jagthytten og arealet omkring, danner nogle gode rammer for en masse hundetræning og hver onsdag træner ca. 45 hunde og deres førere, dressur, apportering, vand og meget mere.
Jagthytten er foreningens base og her kan man altid deltage i snakken om jagt, skydning, hunde og ikke mindst en stor portion hygge og sammenhold med plads til alle.
Tøv ikke med at komme ud og se hvad vores herlige jagtforening kan tilbyde dig.